מסר מפי הרב ניר בן ארצי שליט"א לפרשת כי-תשא תשע''ט


בס"ד

מסר מפי הרב ניר בן ארצי שליט"א
לפרשת כי-תשא תשע''ט
נמסר ביום ראשון, י"ב באדר-א' תשע"ט (17.2.19) | 8:30

בפרשת תרומה מבקש הקדוש-ברוך-הוא ממשה רבינו ומעם ישראל, לתת תרומה לבניית המשכן וכליו. מבקש הקדוש-ברוך-הוא מכל אחד לתרום 'כאשר יִדְבֶנו ליבו' מעומק הלב והנשמה, כל אחד כפי יכולתו כדי להיות שותפים במשכן וכליו, כדי שיהיה המשכן שלם, טהור וקודש קודשים, כדי שהשכינה תרד למשכן והקדוש-ברוך-הוא יירד למשכן. כל מי שתרם מעומק ליבו, כל מי שתרם 'כאשר ידבנו ליבו', נַעֲשָה מחובר לברכת המשכן. כל התורמים התברכו דרך המשכן. אם התורם לא תרם מעומק הלב, לא נוצר הצינור שיחבר אליו את ברכת הקדוש-ברוך-הוא דרך המשכן. תרומה שניתנה מעומק הלב, ללא רצון לקבל, פותחת צינור למשכן וכל ברכות המשכן והטוב היוצא מהמשכן חזרו דרך הצינור לתורם.
בפרשת כי-תשא אומר הקדוש-ברוך-הוא למשה רבינו "כי תשא את ראש בני ישראל לפקודיהם וְנָתְנו איש כופר נפשו לַה' בפקוד אותם ולא יהיה בהם נֶגֶף בפקוד אותם" (שמות ל, יב). כאן קבע הקדוש-ברוך-הוא מחיר שווה לכל נפש, מחצית השקל, כופר נפש מכל אחד. מי שיש לו יותר ומי שיש לו פחות - כולם שווים בפני ה'. מי שיש לו ומי שאין לו, כולם נותנים מחצית השקל, כולם שווים. ההסבר הרוחני, שבפרשת תרומה תרם כל אחד כפי יכולתו, כדי שיהיו כנועים לקדוש-ברוך-הוא ובפרשת כי-תשא תרמו כולם באופן שווה מחצית השקל כדי לכפר על בני ישראל.
הקדוש-ברוך-הוא לא אוהב גאוותנים. הקדוש-ברוך-הוא רוצה אנשים של ענווה, יושר ואמת, הנוהגים זה בזה בסבר פנים יפות. רצה הקדוש-ברוך-הוא לפקוד את עם ישראל בשקט ובהסתר כדי שלא יפגעו מהסטרא אחרא. אך אין הברכה העליונה שורה על דבר הנִמנה, כי הברכה העליונה נמשכת מצד החסד ובכל מדידה ומדידה יכול להיכנס הסטרא אחרא. לכן ביקש הקדוש-ברוך-הוא ממשה רבינו לקחת מכל אחד מחצית השקל כופר נפש ועל ידי מחצית השקל לפקוד אותם. ראשית בירך משה רבינו את העם ואחרי שאספו את מחצית השקל מכל העם והניחו בתיבה בצד, שוב ברכו את עם ישראל. רק אחרי הברכה ספרו את מטבעות מחצית השקל כופר הנפש, לדעת את מִנְיָן עם ישראל. ישראל התברכו בהתחלה ובסוף ועל ידי החסד היו מוגנים ושמורים. עד היום אנחנו עושים פדיון נפש ונותנים תרומות ומעשרות כדי להגן על עצמנו.
במעמד הר סיני, כשירד הקדוש-ברוך-הוא על ההר, ראו בני ישראל את הקולות ושמעו את הדיבור של הקדוש-ברוך-הוא. הם היו כאיש אחד בלב אחד - היו מאוחדים ומלוכדים לנשמה אחת גדולה. הקדוש-ברוך-הוא לא יירד מלמעלה לדבר עם אדם אחד באופן פרטי, אדם לא יכול לעמוד בזה, הוא יתפרק. עם ישראל כולם היו צריכים להיות מאוחדים לנשמה אחת גדולה, שעולם הרוח יהיה מחובר לעולם החומר וזה נקבע על ידי המוח והלב. כשהקדוש-ברוך-הוא דיבר, ירדו האורות משמיים שהסירו מעל בני ישראל את הקליפות ואת זוהמת הנחש, וכשאין קליפות בין אדם לחברו, בין איש לאשתו - יש חיבור של לבבות, של הנשמות והרוח. המוח והלב של האדם קובעים אם לחבר את הנשמות. אם השלום שוכן בין בני האדם, אז אין ביניהם קליפות ואין קירות מפרידים - מתחברות אוטומטית נשמותיהם ורוחם. כשיש עשרה אנשים בבית כנסת, כשיש מניין, יכולה השכינה לרדת. פחות ממניין, לא תרד שכינה כי תשעה אנשים או פחות, לא יכולים לעמוד בכוח השכינה היורדת.
שכינה של אישה היא שכינה אחרת. שכינה של אישה היא שלה ושל בעלה. כשיש שלום-בית השכינה של האישה מלווה את הבעל ומצליחה דרכו. אם אין שלום-בית, מתהלך הבעל ללא שכינה. השלום בין בני זוג הוא השלמות שלהם והשכינה שורה ביניהם ומגינה על שניהם.

כל מפלגות הימין הקטנות צריכות להתחבר ביניהן דחוף. לא לִחיות בדמיון שכל אחד הוא גיבור גדול. צריכים להיות עם הרגליים על הקרקע ולהתאחד. הימין יהיה אחד. הימין של עם ישראל שיהיו מאוחדים ומלוכדים, ימין ה' עושה חָיִל, כדי שיצליחו להרכיב ימין חזק, כי זה רצונו של הקדוש-ברוך-הוא. להפסיק שנאת חינם ולשון הרע. אנחנו כולם יהודים בסופו של דבר. לא להילחם בשביל כיסאות, לא לשמוע למס שפתיים, לא להסתכל על הפנים אם יפות או לא, נעימות או לא. לא להסתכל על הבעות הפנים, לא להתלהב מגוף האדם, לא כך בוחרים חברי כנסת ושרים. לשמוע את האמת שלהם, את הלב הַמְדבר, לשמוע שאכפת להם מאדמת הקודש, שאכפת להם מכל סנטימטר של אדמת הקודש, שאכפת להם להילחם על אדמת הקודש, על היהדות של עם ישראל, על הקדושה של עם ישראל, על הטהרה של עם ישראל, על בתי הכנסת, הישיבות, לימוד התורה והמקוואות.
כל מי שלא לומד תורה כמו שצריך שילך לצבא, שיתגייס לצה"ל. גם דוד המלך היה חייל ונלחם, גם משה רבינו היה חייל ונלחם, גם אברהם אבינו נלחם. כל גדולי ישראל נלחמו מול אויבי עַם ישראל.
אנשים שרוצים להיות חברי כנסת, ידאגו לנכדים שלהם, לנינים שלהם ולעתיד, מה יהיה כאן בעוד עשרים שנה? שלא ידאגו לעצמם, העיקר כאן הוא לא לתפוס כיסא, להתגאות ולהתרברב על חשבון הבוחר ולהצטלם לתקשורת. בורא עולם לא ייתן לזה לקרות. הם חיים באשליות, באפילה. נגמר עולם הדמיון והאשליות שאדם מרמה את האנשים במס שפתיים ותנועות גוף. כאילו שקונים אנשים בחיצוניות, ביופי ודיבור, שאם הוא נראה טוב אז מתאים לו להיות שר או חבר כנסת. זה לא נכון! להתעורר יהודים! לשמוע את לב האדם, לשמוע מה התוכניות שלו, מה הוא מתחייב מול התקשורת. לתפוס את צד ימין, להגנה ושמירה על אדמת הקודש, שלא לתת אף סנטימטר אחד מאדמת הקודש. להקים בתי כנסת, ישיבות ומקוואות ולעזור לעם ישראל וליהודים בעם ישראל.
מטרת כל הגויים סביבנו ובתוכנו לזרוק את היהודים לים, לפגוע ביהודים. אין להם מטרת שלום. שלא נחיה באשליות שיהיה איתם שלום. הקדוש-ברוך-הוא מחריב את כל מדינות ערב ואת כל המפריעים לעם ישראל.
בסופו של דבר הקדוש-ברוך-הוא בוחר, בודק לב וכליות וזה מה שיהיה בסופו של דבר. הקדוש-ברוך-הוא יבחר את האנשים הנכונים לכנסת ישראל. הקדוש-ברוך-הוא ייתן במוחם של הבוחרים במי בדיוק לבחור. אז אל תתעקשו עם הקדוש-ברוך-הוא. להפסיק להכפיש ולפגוע באנשים כדי לנסות להפיל את השלישי והרביעי. מי שמכפיש אנשים, מי שמדבר לשון הרע, שקרים וסתם דברים – ייפול. לב מלך ביד ה'. עושים השתדלות לְאַחֵד את כל הימין כדי שארץ ישראל תהיה מוגנת ושמורה ובכדי שלא יגעו לנו באדמת הקודש.
אף אחד לא האמין שטראמפ יעלה לשלטון והקדוש-ברוך-הוא קבע שטראמפ יעלה, כדי לעזור לעם ישראל. אם טראמפ יעשה דברים הפוכים, יהיו לו בעיות קשות ביותר.
האנטישמיות בעולם גלויה וגלויה וגלויה לעין. המשטר והחוק לא מתערבים ולא עושים כלום, לא אכפת להם בכלל. גם בישראל יש חלק של אנטישמיות, מדברים דברים קשים וזה צריך להדליק לכל יהודי נורה אדומה ולהידבק בימין! ימין ה' עושה חָיִל!
יהודים בחו"ל - אל תגידו ואל תחשבו 'לי זה לא יִקרה', יתחילו בכם ראשונים, יזרקו אתכם מהבתים, מהעבודה ומכל מקום. לברוח מהר מחוץ לארץ ולבוא לגור בארץ ישראל, ארץ אבותיכם! בכל העולם לא אוהבים את ישראל. אוהבים את המוח היהודי, יודעים שהיהודים הם חכמים ונבונים מכל אדם על פני כדור הארץ. זו המתנה שנתן הקדוש-ברוך-הוא ליהודים - הנשמה, מעל כולם, מעל כל הגויים.
איראן נובחת ונובחת ולא יעזור לה כלום, יהיה להם מִלכוד עם עצמם, רעידות אדמה ואסונות. איראן מאיימת על ארצות הברית וישראל וחושבת שאם היא מאיימת אז יפחדו ממנה. ההפך, יהפכו את איראן להיות כמו סוריה. איראן פוחדת מישראל יותר מאשר מארצות הברית, כי המוסד נמצא היטב במפעלי האטום של איראן ואף אחד לא יכול לגלות מה קורה במפעלי האטום. גם אם יחפשו אחד אחד, לא יֵדעו את מי שתל המוסד במפעלי האטום. ימותו ולא יצליחו לגלות.
בסוריה המצב גרוע יותר מגרוע ולא יעזור להם כלום. צריך להפיל את השלטון בסוריה ולהקים שלטון חדש, שלטון שאוהב את ישראל. אם לא, הקדוש-ברוך-הוא יכה אותם עד הסוף.
כל מדינה, כל ארץ וכל אדם, נשיא או ראש ממשלה, שלא מכיר בארץ ישראל הקדושה ורוצה לקחת חלקים מארץ ישראל, הקדוש-ברוך-הוא יכה אותו ויכה אותו מכות קשות ביותר. לא מְשַחקים עם הקדוש-ברוך-הוא.
'נתתי לעם ישראל ליהודים, מקום קטן מאוד בעולם, הלב הפועם של כל העולם'. בארץ ישראל יש הכל, כל סוגי המתכות וכל סוגי החומרים, כל מה שצריך - יש בישראל. סבלנות, רוגע והכל יתגלה מא' עד ת'. כל הדברים הטובים שבתוך האדמה יתגלו בישראל לאט לאט, בשלבים, לפי התחזקות הימין ולפי התחזקות הטהרה והקדושה בארץ ישראל.
הקדוש-ברוך-הוא רוצה שיאמינו בו, שילמדו גמרא ויגלו דרך הגמרא את הטוב שבתוך לב ישראל. צריך לחזק את צה"ל, לתת גיבוי חזק לחיילי צה"ל ולא לפגוע בחיילי צה"ל השומרים על אדמת הקודש. בזכותם אנחנו ישנים, אוכלים, נחים, נהנים מן העולם, מרוויחים ומתפרנסים. כל הזמן רק לברך אותם בכל מקום שהם נמצאים, בכל מקום שנמצאים יהודים - לברך את חיילי צה"ל. אוי ואבוי לאדם שידבר רע על חיילי צה"ל, הקדוש-ברוך-הוא יפגע בו ישירות. הקדוש-ברוך-הוא מעניין אותו אדמת הקודש לפני הכל, לפני כל בשר ודם.
החמאס רוצים להפתיע כשיהיו מוכנים. השקט שלהם זה ההכנות. צה"ל צריך למנוע את השיטות הפרימיטיביות שלהם שלא עולה על הדעת המודרנית. חמאס חושבים שיצליחו בזה - לא יצליחו.
בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, חלק מבעלי תעודת זהות כחולה, מתכננים תמיד מתי לפגוע ביהודים. עשרים וארבע שעות הם מתכננים איך לפגוע בעם הקדוש, העם היהודי.
כל מדינות ערב בהן ביקר ראש הממשלה, רוצים להיות ניזונים מארץ ישראל ללמוד מארץ ישראל ומהיהודים. שום דבר לא הולך להם ולכן הם רוצים להתחבר לישראל. לא יעזור להם כלום, כי הקדוש-ברוך-הוא בירך את היהודים בלבד. הברכה אצל היהודים, לגויים אין כלום, אפס. יהודים קיבלו ברכה ענקית, מי שיתחבר לעם ישראל ליהודים בארץ ישראל - יבורך מפי עליון.
תורכיה תקבל בקרוב מאוד מאוד מהלומות מהקדוש-ברוך-הוא. ככל שארדואן יברח ויברח, את המהפכה בסוף הוא יקבל.
לבנון לא רוצה מלחמה.
חיזבאללה ואיראן הממשלה שלהם זה אחד.
חיזבאללה בפחד, נסראללה בפחד מישראל, חשב שלא יגלו את המנהרות. צה"ל ידע מזמן שחופרים מנהרות וחיכה שיגיעו קרוב לישראל. הקדוש-ברוך-הוא נתן חולי קשה לנסראללה, כדי שיתעסק בחולי שלו ויעזוב את ישראל.
ארה"ב, טראמפ מתעסק בבעיות בארה"ב, מנסה לתקן ולשפר, ייקח לו זמן. למרות הקושי שיש לו בארה"ב, ממשיך טראמפ להגן על ארץ ישראל.
רוסיה מתחברת למזרח התיכון ולכל מיני מדינות, כדי למכור נשק ותחמושת. פוטין נהנה ושמח לראות את כל פעולותיו של צה"ל. הוא יודע שהקדוש-ברוך-הוא מחובר לצבא-הגנה-לישראל.
יש אסונות טבע, רעידות אדמה, אש, שיטפונות, גשמים, חום ושריפות, סופות, חולות, בוץ, בתים ייעלמו, בנייני קומות יבלעו באדמה, רכבות יפלו, מטוסים יתבלבלו - כדור הארץ ברעדה, בדין קשה. כל מי שלא רוצה להכיר בארץ ישראל הקדושה וביהודים שגרים בארץ ישראל, ייהרס ויחטוף מהלומות שעוד לא חלם עליהם.
יהודים - להיזהר מהתבוללות, כי בזמן ההתבוללות הנשמה עוזבת.
הורים יהודים יקרים, תשמרו על ילדיכם מסמים, אלכוהול, הימורים והתבוללות. תרחמו על הילדים שלכם אם אתם אוהבים אותם. כשאכפת לכם מהילדים שלכם - זה רחמים.
משיח נמצא בדורנו, חי וקיים, עובד ופועל בלילה וביום. עם כל הבלבול והערבול בארץ ובעולם, ועם כל המפריעים לו מכל מיני כיוונים, משיח צף ויצוף וימשיך לצוף. זה משיח אחרון ולעולמי עולמים. לא יוכלו לפגוע בו, לא מהארץ ולא מכוחות הטומאה, הלכלוכים, שדין יהודאין והערב-רב. זה משיח האחרון בדור הזה אין עוד. זה דור של גאולה, דור של גילוי משיח בפרהסיה, דור של בניית בית המקדש. כולם יגלו אותו, פתאום יבוא היום. למרות כל הבעיות, ממשיך להחזיר את עם ישראל בתשובה, בדרך לא דרך. הקדוש-ברוך-הוא רוצה שדרך המשיח עם ישראל יבקש עזרה מבורא עולם. הצינור הראשי לארץ ולעולם - דרך הקדוש-ברוך-הוא למשיח. המשיח זה צינור ישיר לקדוש-ברוך-הוא ומבקש על עם ישראל היהודים את כל הבקשות. מבקשים מהמשיח והוא מבקש מהקדוש-ברוך-הוא, זה החיבור לעזרה לעם ישראל. זה משיח. כמו שצדיק גוזר והקדוש-ברוך-הוא מקיים ואם הקדוש-ברוך-הוא גוזר, צדיק יכול לבטל. משיח זה איש אלוקים, הוא מחבר את עם ישראל לקדוש-ברוך-הוא. הוא יכול להיות מלאך באותו רגע ויכול להיות אדם רגיל באותו רגע, זה מה שמבלבל את האנשים.
שיהיו בשורות טובות לעם ישראל וברכה והצלחה לכל היהודים שיתלכדו ויתאחדו וילכו לִבְחור בימין. ימין ה' עושה חָיִל!

באדיבות: אתר "תאיר נרי"

תגובות

רשומות פופולריות